Probleme pentru industria auto din Europa. Cel mai mare constructor de pe continent reduce salariile cu 10%

Criza Volkswagen: Reduceri Drastice și Amenințări de Grevă

Într-un context economic tensionat, Volkswagen se confruntă cu provocări majore, inclusiv o cerere scăzută în China și costuri operaționale crescute, care au condus la o supracapacitate alarmantă a fabricilor. Această situație a determinat compania să ia măsuri drastice de reducere a costurilor, o decizie care a stârnit îngrijorare profundă printre angajați și sindicate.

Negocieri Sub Presiune

Discuțiile dintre sindicate și conducerea Volkswagen, care au avut loc recent, au subliniat tensiunile crescânde. Reprezentanții lucrătorilor, îngrijorați de posibile închideri de fabrici în Germania, au cerut o creștere salarială de 7% și nu au exclus posibilitatea declanșării unei greve începând din decembrie, dacă închiderile de fabrici nu sunt scoase definitiv din discuție.

Scăderi Alarmante ale Profitului

Volkswagen a raportat o scădere dramatică de 42% a profitului în trimestrul al treilea, marcând cel mai redus nivel din ultimii trei ani. Directorul financiar Arno Antlitz a subliniat necesitatea urgentă de a reduce costurile pentru a menține competitivitatea companiei pe piață. De asemenea, a fost dezvăluit un plan de redresare pentru piața din China, care include îmbunătățiri ale software-ului și asistenței la condus, cu scopul de a recupera cota de piață până în 2026 sau 2027.

Competiția Acută pe Piețele Auto

Piețele auto din Europa și China devin din ce în ce mai competitive, cu modele mai accesibile de la producători precum Tesla și producătorii chinezi, care câștigă rapid cote de piață. În acest context, vânzările Volkswagen în China au scăzut cu 15% în trimestrul al treilea, iar valoarea acțiunilor companiei a scăzut cu aproximativ o cincime de la începutul anului.

Sursa