Dezvăluiri Șocante: Mii de Kilometri de Autostradă Promiși!
Într-o conferință de presă recentă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a aruncat bomba: România ar putea avea încă 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres în următorii patru ani! Această declarație vine în contextul în care infrastructura rutieră a fost un subiect fierbinte și o promisiune nesfârșită din partea politicienilor. Dar cât de realist este acest scenariu? Grindeanu a menționat și un scenariu și mai optimist, care ar vedea România cu 2.300 de kilometri de autostradă. Sună bine, nu?
Realități și Promisiuni în Infrastructura Românească
Ministrul a subliniat că, în prezent, sunt în lucru aproximativ 800 de kilometri de autostradă sau drum expres. Până la sfârșitul anului, se așteaptă să fie deschiși traficului între 300 și 400 de kilometri. În plus, Grindeanu a prezentat și loturile de autostradă care ar trebui finalizate până la sfârșitul anului, inclusiv Loturile I și II din Autostrada Moldovei între Focșani și Buzău, precum și cele două loturi de pe Drumul Expres Craiova-Pitești.
Conectarea la Rețeaua Europeană: Un Vis Îndrăzneț
Un alt punct ambițios al planului este conectarea Portului Constanța și a Bucureștiului la rețeaua europeană de autostrăzi. Grindeanu a vorbit despre finalizarea tuturor loturilor de autostradă din jurul Bucureștiului și despre lucrările importante care sunt în curs sau urmează să înceapă, cum ar fi pe A7 și A8, care ar lega Ploieștiul de nordul țării și estul de vestul României.
Infrastructura Feroviară: O Prioritate în Creștere
Pe lângă autostrăzi, ministrul a accentuat și importanța creșterii investițiilor în infrastructura feroviară, menționând că fondurile europene pentru acest sector vor crește în anii următori. Un proiect de top este modernizarea Magistralei 500, care duce spre Ucraina, în speranța unei reconstrucții post-conflict.
Navigația pe Dunăre: Un Potențial Neexploatat
Grindeanu a subliniat și necesitatea de a folosi mai eficient Dunărea ca mod de transport. Deși există întârzieri în cooperarea cu Bulgaria pentru a face Dunărea navigabilă aproape tot anul, proiectul rămâne o prioritate și ar putea transforma semnificativ transportul în regiune.
Sursa: Antena 3